måndag 2 juni 2008

Måndagsmixen - Belly

Samtidigt i Malmö presenterar: Belly aka Dogfight

"Jag är Belly aka Dogfight och är en del av den stora familjen Million Vibes. Normalt sett spelar jag då och då reggae ute på klubbar, med Million Vibes. Det är dyrt men roligt. Eftersom det snart är sommar och reggae lyssnar man på sommaren så har jag valt att göra en dubstep/grime/dub-mix istället. Dubstep är mest från södra London, grime mest från östra, dub mest från hela världen.
På tal om dub kan jag passa på att göra reklam för "Finn the Giant"s platta som snart kommer ut. Alla ni som gillar steppers/digidub uk-style får inte missa.
Men nog om det här kommer cirka 35 minuter engelsk musik livemixat med två vinylspelare samt en basic mixer in i datorn. Ljudeffekter är pålagda efter. Inget annat.
Ha det"

Mix: (128 kbit 36:58 min 35,5 MB):
Belly - Warm Music From the Warm and Beautiful UK (zShare)


Låtlista:
01. Lutan fyah - 16 years
02. Genetic crew - Dub against dub
03. Lv and Dandelion - Takeover
04. Skream - I (Loefah rmx)
05. Sarantis ft. Barrington Judah - Why dem fight
06. Unknown - ? (ONE 1 White)
07. Kromestar - Budwise
08. Bar 9 - Murda sound
09. Dusk + Blackdown ft Trim - The bits
10. Scratchy - Stick a pin
11. Skepta - Missin
12. Wiley - Taplin
13. Landslide vs. Skream - Splurt (Skream rmx)
14. Danny Weed - Dirty den
15. Scratchy - Shangooli


Million Vibes, med Belly, kan du se och höra på Retro den 11, 13:e juni, 25 & 28:e Juli.

se: Belly, Million Vibes, Finn the Giant, Retro

Inga kommentarer: